Haber

Stellantis, Pro One ile liderliği hedefliyor

Stellantis, yenilenmiş, elektrikli kompakt, orta boy ve büyük ticari araçlardan oluşan kapsamlı bir ürün yelpazesini piyasaya sürdü.

Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi’nin Pro One stratejik girişimi kapsamında Citroen, Fiat Professional, Opel, Peugeot ve Vauxhall markalarından toplam 12 araç görücüye çıktı. Stellantis ve markaları çeşitli gelişmiş elektrikli aktarma organları, güvenlik, ADAS ve bağlantı teknolojileri sunmaktadır.

Konuyla ilgili açıklama yapan Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi Kıdemli Lider Yardımcısı Xavier Peugeot, “Müşteri beklentileri doğrultusunda 2. nesil 0 emisyonlu ticari, ticari BEV ve tüm ticari segmentlerdeki mevcut liderliğimizi daha da güçlendirecek” dedi. “dedi.

Stellantis şu anda 0 emisyonlu aktarma organları sistemleriyle Avrupa ticari araç segmentinde lider konumdadır ve hem BEV hem de yakıt hücresi seçenekleri sunmaktadır. Yenilenen ticari araç serisi, kapasiteden ödün vermeden daha fazla menzil sunan şirket içi KONUT akü sistemleri de dahil olmak üzere 2. nesil 0 emisyon teknolojilerini de beraberinde getiriyor. 2. nesil BEV tahrik sistemi, yeni kompakt ticari araçlarda 330 kilometreye kadar sınıfının en iyi menzilini sağlıyor. Yeni ticari orta uzunlukta BEV’lerdeki pil paketleri 50 veya 75 kilowatt saat (kWh) güç ve 350 km’ye kadar menzil sunuyor. Büyük ticari segmentte ise 110 kWh kapasiteli batarya, 420 kilometreye kadar sınıfının en iyi EV menzilini sunuyor. Ayrıca 150 kW hızlı şarj, büyük bir ticari aracın aküsünü 1 saatten kısa sürede sıfırdan yüzde 80’e kadar şarj edebiliyor.

İyileştirmeler aynı zamanda Stellantis’in sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücreli güç aktarım sistemindeki liderliğini de ilerletiyor. 2024 yılı ortasında lansmanı yapılacak orta boy ticari araçlarda 2. nesil hidrojen yakıt hücresi, Stellantis’e özel orta güç sistemi ve 400 kilometreye varan menziliyle segment rekoru sağlıyor. Hidrojen yakıt hücreli aktarma organları sistemi, orta güç mimarisi, 500 kilometreye varan menzili ve 5 dakikalık şarj süresiyle 2024 yılında büyük ticari araçlara yaygınlaşacak.

Kullanılan ek teknolojiler dikkat çekiyor. Direksiyon simidi üzerindeki tutma yerleri tarafından etkinleştirilen rejeneratif fren sistemi, güç geri kazanımını en üst düzeye çıkarmak için araç ağırlığını ve yol dinamiklerini hesaba katar.

BEV kompakt reklamlarındaki ısı pompası, araç menzilini en üst düzeye çıkarmak için soğuk ve kış koşullarında güç kullanımını optimize eder.

Sürücüyü merkeze koyan teknolojiler

Üretkenliği ve güvenliği artıran yeni nesil insan-makine arayüzü (HMI). Gösterge grupları ve orta ekranlar artık daha büyük ve sürücü tarafından da kişiselleştirilebiliyor.

Dinamik Çevre Görüşü, trafikte ve kalabalık caddelerde kullanımı desteklemek için aracın etrafında geniş bir görüş sağlayan dış kameraları kullanır.

Araç teslim edildiğinde etkinleştirilen kablosuz iletişim, sürücüleri bilgilendirir ve yöneticilerin filolarıyla gerçek zamanlı olarak iletişim halinde kalmasına olanak tanır. Sistem, önleyici bakım, eko-sürüş desteği, YURTİÇİ rota yönlendirme ve şarj yönetimi gibi maliyet düşürücü hizmet paketlerine olanak tanıyor. Kablosuz güncellemeler, araçların kullanıcılarıyla birlikte gelişmesine olanak tanır.

Kompakt reklamlarda, yeni Akıllı Telefon Kiti, özel bir uygulamaya bağlanarak, cep telefonunu direksiyon kontrolleriyle etkileşim de dahil olmak üzere bir araç kontrol paneline dönüştürerek çevrimiçi deneyimi yükseltmenin uygun maliyetli bir yolunu sunuyor.

Büyük ticari araçlar, Uyarlanabilir Hız Kontrolü, dur-kalk işlevi, Şerit Ortalama ve Trafik Sıkışıklığı Yardımı kombinasyonuyla sınıfının en iyisi Seviye 2 destekli sürüş çözümüne sahiptir. Ayrıca yeni nesil içten yanmalı motor, daha iyi menzil ve performans için 8 vitesli otomatik şanzımanla birleşiyor.

Tamamen yeni ticari seri, örnek niteliğinde görünürlük ve güvenlik için tam LED farlarla donatılmıştır.

Öte yandan Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi Küresel Çalışma – Seri Yaşam Lideri Luca Marengo, “Tüm ticari araç ürün yelpazemizi yenilerken müşterilerimizin menzil, performans, güvenlik ve bağlantıdan ödün vermemesini sağladık. “

400V e-Power Take Off (ePTO), aracın taşıma kapasitesinden ödün vermeden ticari araç serisinin elektrikliye geçişini sağlar. ePTO başka bir güç kaynağına ihtiyaç duymaz, bunun yerine gücünü mevcut çekiş aküsünden alır.

RAM markalı ticari araç ürün gamı, 2023 sonlarında RAM ProMaster MESKEN ve 2024 sonlarında RAM 1500 REV dahil olmak üzere, yakın zamanda piyasaya sunulacak elektrikli ticari araç ve pick-up’larla Kuzey Amerika pazarında yeniden canlanacak. Gelecekteki ürün yelpazesi hidrojen yakıt hücresi teknolojisini içermektedir. Daha fazla bilgi gelecekte açıklanacak.

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu