Teknoloji

Turbojet motorları ihracat engeline ‘dur’ dedi! İşte Turbojet motorlarının özellikleri…

Türkiye’nin uzun bir süredir Fransa’ya bağımlı olduğu turbojet füze motorları, Kale Grubu’na bağlı Kale Arge şirketinin üstün gayretleri sonucunda milli imkanlarla geliştirildi. Özgün turbojet motorları sayesinde seyir füzelerinin ihracatı önünde bir engel kalmadı.

TÜRKIYE’NİN İLK MILLI TURBOJET FÜZE MOTORU İLE İLK ATIŞ YAPILMIŞTI

SOM ve ATMACA füzelerine güç vermesi için Kale Arge tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk milli turbojet füze motoru KTJ-3200’ün geliştirilme aşamaları devam ediyor.

Türkiye’nin ilk milli deniz füzesi ATMACA, milli motoruna kavuştu. KTJ-3200 Turbojet Füze Motoru entegre edilen ATMACA Füzesi, Mart ayında yaptığı atış testini başarıyla tamamlamıştı.

Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyaçlarına binaen Roketsan tarafından geliştirilen ATMACA Gemisavar Füzesi’nin, Mart ayında yeni bir atışlı testi gerçekleştirildi.

Motor başta olmak üzere milli alt sistemlerle teçhiz edilen ve yerlilik oranı rekor oranda attırılan ATMACA Gemisavar Füzesi, atış testinde büyük başarı göstermişti.

SADECE BİRKAÇ ÜLKE BU KABİLİYETE SAHİP

Anlaşmanın imzalanması durumunda Türkiye, yurt dışına turbojet füze motoru ihraç etme kabiliyetine sahip birkaç ülkeden birisi olacak.

Bu alanda Fransız SAFRAN şirketine olan bağımlılığın Kale Arge ile kırılması sayesinde füze geliştiricisi birçok Batılı şirketin, motor ihtiyacı için Türkiye’nin kapısını çalacağı değerlendiriliyor.

KTJ-3200 TURBOJET MOTORU ÖZELLİKLERİ

  • Ağırlık: 50 kg
  • Çap: 33 cm
  • İrtifa: 0 – 5.000 m
  • Hız: 900 km/saat (0.95 Mach)
  • Uzunluk : 63 cm
  • Hizmet Ömrü: 17 saat
  • İtki Kuvveti: 3.2kN ve azami 3.5kN [787lbf/357kgf]
  • Kullanılacak Sistemler: SOM, ATMACA…
  • Yakıt: JP8 ve JP10 Sıvı Jet
  • Çalışma Prensibi: Dört kademeli eksenel
  • Elektrik Üretim: 6kVA kapasiteli bir alternatör

geredehaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu